Recipe: Tasty Tart nenas gulung iena azizudin

Tart nenas gulung iena azizudin. Tart nenas gulung iena azizudin iena Seremban. Lihat juga resipi-resipi untuk Tart nenas gulung iena azizudin. Tart nenas memang antara kuih kegemaran setiap kali menjelang raya kan.

Tart nenas gulung iena azizudin Ambil doh dan tekan pada acuan tart, isikan inti jem nenas yg telah siap, kemudian gulung secara perlahan, letakkan di dalam dulang membakar (boleh juga dimasukkan ke dalam cawan kertas). CARA MEMBUAT INTI JEM NENAS: Parut nenas dan jangan dibuang airnya. Resepi di bawah ni ita copy dari kak Anim. You can have Tart nenas gulung iena azizudin using 7 ingredients and 3 steps. Here is how you cook it.

Ingredients of Tart nenas gulung iena azizudin

  1. It's 1 cawan of butter.
  2. It's 1 of biji kuning telor.
  3. You need 3 of sudu besar susu pekat manis.
  4. It's Sedikit of esen vanila dan pewarna kuning.
  5. It's 3 1/4 cawan of tepung gandum.
  6. It's 2 of sudu besar tepung jagung.
  7. It's 2 of sudu besar tepung kastard.

Resepi asal kak Anim buat tart gulung dan ita ubah kepada tart bunga kerana adunan ni lembut dan sesuai untuk buat tart bunga ni. Ita juga buat ikut cara kak Anim ita tak letak air sejuk. Air sejuk itu di gunakan bila adunan terkeras. Cik Sue first time sebenarnya masuk sini,padahal dekat je dengan rumah,ye la tak de urusan buat apa nak masukkan hehehhe tapikan memang cantik la kawasan dia nama pun resort dan spa,tenangggggg sangat.

Tart nenas gulung iena azizudin step by step

  1. Satukan butter..susu pekat,kuning telor,esen vanila dan pewarna kuning..sebatikan pakai whisk sahaja..x perlu guna mixer ye..
  2. Sudah sebati semua...masukkan tepung jagung,tepung kastard n 1 cawan tepung gandum.sebati kan dlm adunan butter tadi..lebihan tepung gandum masukkn sikit demi sikit hingga doh dh x melekat di tangan..
  3. Ambil doh masukkan dlm acuan dan letak jem..gulung..sebelum masukkan dalam oven..gliskn tart dgn sedikit kuning telor yg dicampurkn sedikit pewarna kuning..panaskn oven dahulu 10 minit pd suhu 165 ke 170.bakar adunan lebih kurang 30 ke 35 minit..bergantung pd oven masing2 jgk ye..ok..lepas tu siap..😊.

Tart nenas gulung dan botok-botok ikan. coklat cupcake. Tart telur,kek marbe dan tart kelapa. Nak kongsi satu lauk yang best. Sebenarnya lauk ni terjadi dikala tak de idea nak masak apa dengan terung purple tu. Ambil doh dan tekan pada acuan tart, isikan inti jem nenas dan bluberry yang telah siap, kemudian gulung secara perlahan, letakkan di dalam dulang pembakar.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

How to Make Yummy BROWNIES COOKIES Pistachio & Almond#maratonraya#kudapan#minggu4

Recipe: Yummy Tok Aji Serban

How to Make Appetizing Tart Nenas